העמדות, המתקפות והעימותים בדיון על מועד הבחירות

    מוטי הלפרין No Comments on העמדות, המתקפות והעימותים בדיון על מועד הבחירות

    ישיבת הממשלה אמש על דחיית הבחירות המקומיות • השר סמוטריץ' תקף "דיון עצוב מאוד שמלמד על ניתוק של חלק מיושבי החדר הזה" • עימות בין השר גדעון סער לסגן השר אורי מקלב • הפרט היחיד שזכה לקונצנזוס והביקורת של טרופר על בן גביר

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (חמישי) פרסמנו במהדורת סוף השבוע, פרטים מישיבת הממשלה שהתקיימה אמש בנושא מועד קיום הבחירות המקומיות.

    רה"מ בנימין נתניהו אמר בדיון: "צריך לקבל החלטה בשביל החיילים. אני לא רוצה להעמיד את המועמד במצב בלתי אפשרי, שבו הוא צריך להחליט אם הוא משתחרר לטובת הקמפיין שלו – והממשלה היא זו שצריכה להחליט אם משחררים אותו או לא".

    השר בצלאל סמוטריץ' תקף: "זה דיון עצוב מאוד שמלמד על ניתוק של חלק מיושבי החדר הזה. זה הרבה מעבר לאלפי מתמודדים שנמצאים עכשיו במילואים ויצטרכו לבחור בין המשך המלחמה למימוש הזכות להיבחר. זו שאלה של מה חשוב עכשיו ובמה מתעסקים".

    עימות בין השר גדעון סער לסגן השר אורי מקלב:

    סער: "חייבים לקיים בחירות כתפיסה של חיי שגרה. אם נדחה, זה יהיה כלי בידי האויב לשבש מועדי בחירות. בואו נשחרר את הרשויות המקומיות מהדבר הזה".

    מקלב: "אי אפשר להגיד שיש שגרה כאשר יש מאות מפונים ובמקומות מסוימים אין גם לימודים, הציבור כעת דוחה את הזירה הזו של המאבק בעת הזו ויש לקבל את התאריך השני של קיום הבחירות. לא צריך להטעות את הציבור ולא מדובר בדחיית הבחירות אלא על השימוש בתאריך השני שהחוק מאפשר. כיצד אפשר לראות שיהיה תמונות של חטופים ונפגעים לצד תמונות של מועמדים בבחירות?!"

    בישיבת הממשלה נקבע כי 14 יישובי עוטף עזה יוחרגו, והבחירות בהם יתקיימו במועד מאוחר יותר.

    השר חילי טרופר האשים את השר איתמר בן גביר, על הפרת ההסכם גנץ-נתניהו בעניין מינויי בכירים, שזה פוגע בחיילים בעזה: "מי שמפר את ההסכם בעצם משדר שהאחדות והביטחון פחות חשובים. פחות דחופים כבר. המסר הוא שמה שחשוב אלה שיקולים פוליטיים ולא אחדות העם. החיילים בעזה רואים שהכותרות הם כבר לא הסכמה לאומית, עמידה בהסכם ושמירה על שותפות אלא מריבות והפרת סיכומים. יש הסכם. חייבים לעמוד בו. לא כלפי בני גנץ. אלא כלפי עם ישראל".



    0 תגובות